Jak stworzyć list ofertowy?

W ostatnim okresie przykładam szczególną uwagę do rozwoju swojego biznesu freelancerskiego, co przede wszystkim opiera się na próbie sprzedania swoich usług.  Brzmi zbyt szczerze? Nie oszukujmy się, każdy z nas chce coś sprzedać: siebie, przedmiot, usługę. Jedną z rzeczy, które należy zrobić chcąc pozyskać klientów jest wykreowanie odpowiedniego listu ofertowego (sprzedażowego). Jak to zrobić, by miało to sens i wymierny efekt? Oto kilka rad i wskazówek, których wypełnienie może pomóc w wykonaniu tego ważnego zadania:


Określ:
  • kim jest Twój klient docelowy
  • jakie są jego potrzeby
  • co możesz mu zaoferować
  • co wyróżnia Twoje usługi

A teraz wskazówki odnośnie zawartości samego listu sprzedażowego:
  •  Intrygujący nagłówek
  •  Realna obietnica
  •  Odniesienie się do potrzeb i potencjalnych oczekiwań klienta
  •  Powołanie się na swoje atuty
  •  Wykazanie korzyści z zawarcia współpracy
  •  Zaprezentuj krótkie wypowiedzi referencyjne zadowolonych klientów
  •  Zaproponuj jakąś okazję, bonus, pakiet
  •  Wykorzystaj regułę niedostępności określając limit oferty np. datę końcową
  •  Potwierdź wysoką jakość swoich usług
  •  Zadbaj o atrakcyjną typografię

Mam nadzieję, że choć odrobinę rozjaśniłam kwestię stworzenia skutecznego i rzetelnego listu sprzedażowego. Należy jednak pamiętać, że istotą skuteczności jest tu zdefiniowanie konkretnego profilu potencjalnego klienta oraz jego potrzeb i oczekiwań.

1 komentarz:

  1. You ought to take part in a contest for one
    of the finest websites on the net. I'm going to recommend this blog!

    Here is my blog post; loekyh

    OdpowiedzUsuń